Follow me on twitter :)

Sunday, June 12, 2011

28. Sebelum Engkau Halal Bagiku

kadang-kadang perasaan suka, sayang dan cinta pada seseorang ni boleh jadikan seseorang itu lalai...

seringkali orang jadikan alasan bahawa "aku jatuh cinta padanya kerana dia alim"...namun bile difikirkan kembali, adekah orang alim itu berkapel???

orang yang alim yang kita sayang itu sepatotnya lebih mampu untuk menjaga batas dan adab perhubungan...kalau asalnya alim tetapi sepanjang perkenalan, dia turut berkapel, berjumpe sentiasa dan berurusan untuk perkara yang bukan harus, masih alim kah?? bukan ke suka sebab alim, kalu begitu kita patot dah tinggalkan dia sebab dia dah tidak alim...


sebab tu la, kita kene sedar...ak pun baru je sedar.. perasaan sayang, cinta tu sume mmg la fitrah, tp, kita kene jage...bukan ke kalau kita suke dia, lagi elok kalau kita simpan je rase tu...supaya tidak tercemar dan tidak dinodai nafsu...tapi aku dah tersalah jalan...namun, semuanya dah berlalu...

aku berharap, aku terrus disedarkan tentang fakta yang lurus...supaya aku tidak lagi terkeliru antara perasaan dan nafsu...aku harap kawan2 aku pn takde yang jadik macam aku...

banyak bende nak kene jaga terutama sekali bila kita mula menyayangi seseorang...sebab hasutan memang banyak...jadi, batas dan adab banyak yang perlu difikirkan lebih-lebih lagi bila berhubungan tanpa ikatan halal... :)

so, nk share ngn sume satu page ni ::

No comments:

Fabulous Friends