Follow me on twitter :)

Monday, June 13, 2011

32. Sedih Itu Tersembunyi

mule2 skali nak nanges dulu la sebelum tulis ape2...dan, post kali ni mmg kene dalam melayu...xlarat nak pikir ayat english dah...huhu

:'(:'(memang sedih yang teramat...tapi yang peliknya, aku sangka aku dah immune dengan kekejaman manusia itu...tapi rupenye belum...ouch!!! sakit, sakit....nk ambulance....


perasaan sedih ni takda orang mintak...aku pun tak mintak..tapi rase macam selalu je dapat...mungkin juga aku tak minta tapi aku cari...ataupun sedih tu memang suka la kawan dengan aku...huhu...

sebenarnye, hari ni aku nak cerita la pasal ape yang jadi semalam...huhu...cerita ni aku pun tak sangka akan jadi dan aku pun tak tahu macam mana nak betulkan semula masalah nie...tapi rasanya dah kritikal ni...


* ~~~~~ *

aku ada seorang kawan, dia baik dengan aku, tapi, tu sumua dulu...sekarang, aku pun tak tahu...macam tu je la kot...tapi semalam, ak nak bercakap dengan dia...puncanya, si Hotlink ni baik sangat...so, dia ade bagi Special Super Sunday tu kan...tu yang lagi rase teruja semacam je nak telefon orang dan yang paling tak bertuah ialah dia sebab aku nak telefon dia...haha

so, ak fikir2 dulu, dia balek kerja jam 10 mlm...gtiu gini nak setel balik rumah, ak telefon dia mase tu pukul 10.45 mlm...dy kate baru 5 minit dy smpai rumah...sbb ak takot ganggu dia, aku ckp la ak nk telefon dy nt slama 1 jam..boleh ke??

jawapan beliau, "boleh, tapi after setengah jam...sebab nak solat, mandi dan makan semua"..

aku pun terima je la...setengah jam kemudian, aku telefon semula, tapi suara dia seakan tengah sibuk...bile aku tanya, dia kate tak...bile aku tanya byk2 kali, rupenya dia tengah tengok movie di laptop...hmmmm

so, nk rase ap??? ak buat dono je la...sebab tak nak salah faham, aku tanya la...bersopan kan dengan orang...so, aku tanya, "mknenye ni kira macam ko takleh nk ckp n bual ngn ak la?? nk tgk movie ke???"

jawapan dia "aah, lebih kurang la..."

so, aku pun taknak la mengganggu dia...dia dah la penat, kang ak banyak demand, mahu kene ketuk pula...huhu...lagipun sebelum ni pernah je, ak suruh dia pause apa yang dia tengah buat sekejap untuk cakap dengan aku...sebelum ni dy marah...so, mmg bodoh la kn kalau malam semalam tu pn ak buat lagi...tu namanya sign kubur sendiri..huhu

bile putuskan talian tu, ak cek balance, woooo!! rm1 dah melayang...sedih2...tak semena-mena ak pegang fon aku dan search nombor dia...agak-agak nye ape ak nak buat??

yes!! ak nk mesej dy...buat ape??? nk mengamuk la, ape lagi kn...tetibe marah pulak...huhu...

bile ak dah mesej dia marah2 sume, dy bleh reply dy ckp " mslhnya, crta ni bkn ny xleh pause...ak bleh tgk len kali kot "

haha..bagus x dia??? bagus kn, td mmg ckp nk tgk movie tu...sebelum aku putuskan, takde pulak nak cakap boleh pause...lagi nk pilih tengok movie...bila aku dah marah, byk pulak alasan...okey, fine!!

so konklusinya dia salahkan aku sbb ak yg tak tanya dia...haha...kelakar betul la...

tp kn, dy tu mmg dahsyat untuk buat orang bengang kat diri sendiri...aku memang "bgge" dapat kawan macam dy...dan aku betul2 "bahagia dapat kenal seorang manusia macam dia...haha..aku mmg "terharu" dengan kebaikan dia untuk bgtawu sesuatu hanya bile ak yang bgtawu...

kalau la ade sape2 yg kenali hamba Allah itu, tlg smpaikan pesanan aku bahawa, dy mmg kejam terhadap aku...cume aku je...so, ak nk ucap terima kasih bebanyak...

* ~~~~~ *

so, tu je la cerita nye...cerita ni ak tak crita kat spe2...sbb kwn2 aku takde yg tahu aku kontek dengan dia...hmmm, sbb tu tulis dalam blog ni..tu pn ingatkan tak nak tulis, tapi rase mcm nk lepaskan geram...haha

*bile review balik, aku terEMO lebih kot...sebab tu marah...selalunya ape dia buat pun tak mampu buat aku marah...haha...

anyway, nasihat untuk diri sendiri...

No comments:

Fabulous Friends